YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Saturday, June 4, 2011

Winter Kembali

Salam...

Memandangkan skarang ialah bulan 6 ataupun June, jadi Australia tengah mengalami musim sejuk. Dah nama musim sejuk, mesti la sejukkan. sekarang suhu dalam rumah sekitar 10 degree ataupun lebih rendah lagi. Suhu yg rendah ni memang sesuai untuk tido. hehehe.... so skarang ni aku terpaksa ke library untuk mengelakkan rasa untuk tido. Dalam perjalanan tadi aku ternampak pelangi yg sangat cantik. Semangat aku patah balik untuk ambik camera dan tangkap gambar pelangi. Tapi sayangnya bila aku nak tangkap gambar pelangi, warna dia dah pudar dan x secantik yg aku mula2 lihat. Sebenarnya pagi tadi, aku ada usrah dan ada sorang tu dia cakap pasal pelangi sebab tu la bila nampak pelangi yg cantik ni aku nak share dlam blog ni.

ni la gambar pelangi yg aku nampak td. masa mula2 aku nampak warna dia lagi terang. sebenarnya dah banyak kali aku nampak pelangi yg macam ni tp hari ni pelangi tu lagi cantik sebab langit hari ni warna biru. slalunya lepas hujan akan ada banyak awan, tapi hari ni kurang awan, so sebab tu la pelangi nampak lagi cantik. ni la pemandangan kawasan rumah aku. area ni namanya Sandy Bay. lengang je jalan hari sabtu. Tp kalau weekdays, jalan ni busy, lagi busy dari jalan kat Hobart. suasana selepas hujan. ni kalau cakap berasap2 macam naga. hehehe

sempena winter ni, pokok semestinya jadi botak. hehehe. Hari yg sangat cantik walaupun hujan. Time aku duk menaip ni, skarang matahari dah muncul. Cuaca kat Tz sangat la 4 musim dalam 1 hari. memang kena prepare semua jenis baju kalau nak kuar rumah. skarang peralihan musim, dari musim luruh nak masuk musim sejuk so suhu naik turun je. hujan pun selalu jugak menghadirkan diri time2 ni. rindu nak main hujan kat Malaysia, sebab main hujan kat Malaysia x sejuk. anything I do will remind me about Malaysia. Huhuhu...

Dah kena sambung study. Jumpa lagi.

Sekian, wasalam...

2 comments:

  1. dik

    tak nmp pelanginya

    amat mencabar tinggal di negara 4 musim, berckp smp keluar asap ni mesti sejuk smp ke tulang

    di m'sia skrg sgtlah panas, ddk di rumah pun berpeluh2 jadinya kalau hari cuti kena rajin2 jln ke shopping complex utk sejukkan badan sambil window shopping

    ReplyDelete
  2. kalau saya gi jalan2 kat shopping complex dah x jadi window shopping dah, mesti ada barang yg nak terbeli. hehehehe....

    ReplyDelete