YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Tuesday, December 7, 2010

Azam Baru dan Azam Lama

Salam....

Selamat tahun baru 1432H kepada semua. Semoga tahun baru ni kita akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya supaya kita tidak termasuk dalam golongan orang yang tercela. Macam mana dengan azam korang semua? Semua dah tercapai ke? Azam aku pada tahun lepas mengikut kelendar Islam (tahun lepas azam aku ikut kelendar Islam sbb 1 muharam lebih kurang 1 jan), aku nak g jalan2. Jadi sepanjang tahun aku jalan2 je, tp time cuti la. Pertama skali, aku jalan2 1 Tasmania. Walaupun Tasmania ni ialah salah sebuah negeri kat Australia, tp ia mempunyai keluasan yg lebih kurang dengan Semenanjung Malaysia. Tasmania ni besar la jugak so bila aku dah keliling 1 Tasmania ni, bangga la jugak aku sebab aku berjaya manage time nak jalan2 kat sebuah negeri yg besar. Tp Semenanjung Malaysia aku x hbs jelajah lg. hehehe....negeri Johor dan Perlis aku x pernah sampai lg, Sabah dan Serawak apatah lg. InsyaAllah, kalau ada rezeki dan kesempatan masa aku akan sampai nanti.

Lepas tu time winter aku g jalan2 kat Tanah Besar Australia. Aku mulakan dengan Adelaide. Adelaide ni terletak di negeri South Australia. Selepas Adelaide, aku teruskan ke Melbourne yg terletak di negeri Victoria dan akhir skali aku ke Sydney dan New Castle yg terletak di New South Wales.

Kemudian, sebelum aku balik ke Malaysia aku dah singgah kat Perth yg terletak di Western Australia. So kiranya kembara aku kat bumi Australia dah hampir lengkap la, cuma tinggal 2 negeri je aku belum sampai iaitu Northern Territory dan Queensland.

Tahun ni azam aku nak try completekan peta Australia ni dan ke New Zealand. Selain tu aku nak menabung jugak sebab aku nak terus bli kereta lepas habis belajar. Mintak2 azam aku jd kenyataan macam tahun ni. Ya Allah permudahkanlah urusanku dan urusan kawan2ku.



Sekian....

4 comments:

  1. tin ore baru tau tasmania tu pulau hihi
    anyways tgu la ore nt kita g jale sabah sarawak sekali deh?

    ReplyDelete
  2. ore tahu ada tasmania pun sbb main game. hehehe...bereh ore tunggu kah balik dlu

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan dik

    bestnya dpt jln2, nak ikut blh? gurau jer

    salam maal hijrah 1432

    ReplyDelete
  4. terima kasih kak ana sbb akak sudi jd kawan saya

    time jalan2 memang best, tp lepas jlan2 yg x best sbb pokai. hehehe....almaklumlah student.

    ReplyDelete