YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Thursday, November 18, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Salam....

Hari raya tahun ni still x cukup ahli keluarga aku. x tahu la bila family aku nak complete kembali. dah masuk 3 tahun family aku beraya x cukup ahli. Raya haji tahun ni adik aku x dapat balik lg, tp dia cakap raya aidilfitri next year dia boleh balik. Masalahnya aku plak yg x dapat balik raya aidilfitri plak. Tp kalau ada rezeki lebih, insyaAllah aku boleh balik walaupun cuti 1 minggu je. Mintak2 la murah rezeki aku tahun depan. Seronok dapat balik beraya kat kampung sebab lg meriah nak compare raya kat Tasmania. Kat sana seronok jugak tp x semeriah kat Kelantan sebabnya kat Tasmania aku jumpa orang yg sama je. Pergi raya kat rumah yg buat open house mesti jumpa orng yg sama sbb tu je pun orang melayu yg ada kat Tasmania. Sebenarnya aku x sabar nak beraya 1 family yg complete. Dulu kecik2 aku dah rasa, tp bila semua cam dah besar ckit, aku x de pluang nak rasa pengalaman beraya 1 family yg complete. Aku rasa kalau beraya time besar ni sikit mesti best sebab bleh g jalan2 sendri. Dulu ikut mak ngan ayah je nak g raya. Lagi2 raya haji ni mesti best g jalan2 sebab kat Kelantan banyak orng buat open house time raya haji. Slalunya raya aidilfitri raya 1 hari je, lepas tu dah macam x raya dah, tp raya haji raya sampai raya habis tempoh raya. Tahun depan aku dah x sempat nak raya haji kat kelantan dah sebab tahun depan raya haji time aku exam. Harap2 hari raya aku x de exam.
Raya ni aku rindu sangat kat adik aku yg kat Perancis tu. Adik aku yg kecik pun rindu jugak kat dia. Adik aku yg kecik namanya Iqbal. Iqbal asyik cakap kat aku "Kak, jom kita g ambk ngah". Lepas tu aku duk cakap je yg ngah duk jauh, nak g ambik ngan apa. Dia cakap ngan kapal terbang la. Bijak betul budak ni. Dia pun dah confius antara aku ngan adik aku yg no 2 sebabnya kitaorng dah lama x ada bersama2 kat rumah ni. slalunya kalau aku balik, adik aku mesti x balik dan begitulah sebaliknya. InsyaAllah next 2 years harapnya family aku akan lengkap kembali time raya.
Panjang plak aku membebel pasal raya ni. macam x berkaitan pun ada. x pe la, tp di kesempatan ni aku nak memohon maaf kepada semua dan semoga kalian sentiasa berbahagia.

Sekian....

2 comments:

  1. Family aunty pun tak complete almost 3 years. Adik sorang kat Holland. INSYALLAH next year.

    ReplyDelete
  2. x best kan bila family x complete...bestnya adik aunty kat holand, saya memang bercita2 nak g sana nak tengok tulip

    ReplyDelete