YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Wednesday, November 3, 2010

Fourth Exam

Salam....

Alhamdulillah, ari ni dah lps 1 exam lg. so skarang tinggal lg 3....ari ni aku exam subject clinical pharmacy residency. subject ni berkaitan dgn patient kat hospital. aku kena tengok lab test. lab test tu pasal apa yg kita kena tengok time patient masuk hospital la, seperti kandungan gula dalam darah, cholesterol, air dalam badan, sel darah dan macam2 lg la....kalau nak list memang x hbs la....lps tu aku dapat 5 kes pasal pesakit yg masuk hospital....kes ni aku kena check apa masalah dgn dia punya ubat dan sakit dia. sesuai ke x guna ubat tu utk dia punya sakit, kena kurangkan dos ke, kena tambah dos ke, nak tukar ubat lain ke dan macam2 lg la aku kena tengok.... overall bg aku ok la....aku redha je la trima rezeki yg Allah nak bg nanti...aku ada lg 11 ari nak blk, x sabar rasanya nak g jlan2 kat Perth dan lepas tu blk Malaysia....

Sekian....

No comments:

Post a Comment