YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Wednesday, November 10, 2010

Strahan Bahagian III

Salam....

Ni sand dune kat Strahan. Seronok betul bila sampai sini sebab x de orang langsung kat atas ni. First2 aku ingat tempat ni landai, rupa2nya kena panjat bukit. Dah la tinggi, lepas tu berpasir plak, memang susah nak naik la. sampai atas je memang semput.

kawasan pasir yang berbukit. time ni cuaca mendung je, kalau panas mesti lagi cantik pemandangan ni

ni puncak bukit yang aku kena panjat. time ni dah nak sampai puncak dah. tapak kasut tu tapak kasut amir. dia yg first naik, lepas tu dia cakap kat atas tu macam padang pasir. mulanya aku x caya, sebab amir suka tipu. so aku & diza pun panjat la bukit tu sebab nak tengok jugak apa yg ada kat atas tu

dan inilah yg kitaorng jumpa. macam padang pasir kat gurun je. cuma kat sini padang pasir yg di kelilingi oleh pokok2. sangat cantik pemandangan dari atas ni

pasir dia pun cantik

hari yg mendung, matahari pun segan nak keluar

nampak tak pokok2 hijau yang mengelilingi padang pasir ni. dalam gambar ni tak berapa cantik pemandangannya, tp kat luar memang cantik

betapa luasnya padang pasir ni. dah la x de orang, yg ada kitaorng bertiga je. hihihi...

lepas habis menjelajah kat atas bukit tu, kita orang nak try gelongsor turun. Nak sand boarding la konon2. sepatutnya kena guna toboggan ni baru dapat turun dengan smooth. ni aksi Amir cuba nak gelongsor, tp x gerak2. last skali jalan je la turun

ni la rupa toboggan

aku dan diza yg ready nak gelongsor turun. time ni Amir dah separuh jalan nak turun

gambar kitaorang bila Amir dah slamat sampai bawah

aku nak gelongsor tp x gerak2. maybe sebab berat sangat kot. hihihi....

apasal la Diza x gerak2 turun lg ni. maybe sebab dia pun berat jugak kot. hehehe

turn aku plak nak gelongsor turun. Diza dah give up nak gelongsor turun. dia cakap jalan lagi cepat

hehehe.....ni gaya je lebih, sbb aku x gerak2 pun. last2 aku pun jalan turun

first trial. korang nampak x apa yg salah? aku cakap kat Diza kalau orang tengok ni buat malu je belajar oversea. hehehe.....sebenarnya Diza x perasan sebab slalu orang tulis nama diri sendiri je kan, sbb tu la was. ni nama 3 orang, so jadi la cam ni.....

ni baru betul....great Diza. ni kitaorng tulis kat atas padang pasir yg atas bukit tu before nak turun

Diza yg sedang gigih menulis. Thanks Diza

Ni je la cerita yg aku boleh kongsikan tentang Strahan dengan korang semua. Banyak juga la tempat yg aku dah pergi sepanjang 3 tahun di bumi kanggaroo dan koala ni. Nanti aku crita tempat lain plak.

Sekian....

No comments:

Post a Comment