YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Tuesday, March 8, 2011

Musim Luruh

Salam...

Dah lama x update blog ni sebabnya skarang memang busy. Ingat nak update time weekend, rupa-rupanya time weekend lagi busy dari weekdays. Last weekend aku ada tetamu from Melbourne and Launceston. Kalau korng nak tahu mana Launceston, sila GOOGLE ye. Kawan aku yg duk Launi tu diaorng baru je datang sini and buat bio medic. So this is firt time jumpa diaorng la. Budak2 ni mengigatkan aku tentang aku dan kawan2 masa first year dlu. Perangai diaorng sama cam kami dulu. Bila tengok diaorng aku rasa aku dah semakin matang selari dgn bertambahnya usia. Tak sangka umur dah mematangkan aku di sini. Kembali kita kepada topic autumn. Aku selalu tersasar dari tajuk la bila menaip ni.

Tahun ni musim luruh dimulai dengan suhu yg sejuk sampai Mt Wellington dilitupi salji. Ni gambar yg aku ambik kat paper...

Picture: CRAIG MATTHEWS

Musim luruh bermula pada 1 Mac setiap tahun kat Tasmania ni. Selalunya suhu kat Tasmania kalau musim luruh dalam belas2 darjah celcius jugak la. Tapi minggu lepas which is permulaan musim luruh suhunya di bawah 10 darjah celcius. Sejuk, sampai aku rasa x nak balik rumah sebab sejuk, nak aje duk library ni. Skarang ni suhu dah ok ckit la, dalam 23 darjah celcius. Dah nak start panas kot. Tapi cuaca kat Hobart ni x leh nak jangka. Boleh jadi 4 musim dalam 1 hari. Kejap panas, kejap sejuk, kejap hujan, kejap mendung. Nanti ada masa aku cerita pasal cuaca kat sini plak. Jumpa di lain rancangan plak...

Sekian

4 comments:

  1. hi dik lama akak tak singgah sini

    10 C sejuknyer, di sini 23 C pun akak pakai baju 3 lapis

    mcm mana ye musim luruh, semua daun2 berguguran ke? letaklah gbr2 musim luruh

    ReplyDelete
  2. memang sejuk pun....23 C kat cni just nice la...

    skarang baru masuk musim luruh, so daun2 blum gugur lagi. kuning pun blum lagi

    ReplyDelete
  3. bagus la mah...ore pun bleh jenguk2 blog mah

    ReplyDelete