YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Wednesday, May 4, 2011

Good Morning From Launceston

Salam...

Semalam tanpa membuat perancangan, aku ikut junior aku yg dari Launceston balik rumah diaorng. Smalam diaorng kena ambik test kat Hobart sebab tu la diaorng dtng Hobart. Launceston ni nama glamournya ialah Launnie. Orang Oz ni suka sangat bg short form, aku pun x tahu la kenapa. Lepas tu sleng dia dah la lain dari sleng UK or US. Masa mula2 sampai memang kurang faham la apa yg diaorng cakp. Diaorng ni suka panjangkan vowel.

Sambung balik cerita aku. Launni ni lebih kurang 2 jam drive from Hobart. Tak la jauh sangat kan? Lebih kurang dari Kuala Terangganu ke Kota Bharu la. Kalau kat Malaysia confirm ayah aku tak bagi drive malam2 kalau semua perempuan. Ni aku bertiga je. Niat aku yg sebenarnya nak teman diaorng balik, sebab diaorng balik berdua je. Dah la malam2. Takut la jadi apa2 dalam perjalanan. Lagipun boleh la aku ziarah kawan2 aku yg kat Launni skali. Lagipun junior aku ni asyik duk ajak aku dtng umah diaorng je. So kali ni kira aku dah memenuhi undangan diaorng la. Ni aku letak pemandangan pagi ni kat Launni.

ni gambar dari beranda rumah diaorang. rumah yg nampak tu ialah rumah jiran diaorng

nampak x ada sungai? tu ialah sungai Tamar. Pagi2 dah ada orng duk berkayak. Bagus betul orng putih ni, pagi2 dah exercise
awan yg cantik dan langit yg biru

So aku plan nak balik ngan bus petang ni. Semoga Allah permudahkan urusan aku hari ni. Ameen. Fatin jugak ada suh aku doakan utk dia sebab ari ni dia ada assessment untuk over the counter product sebab doa orng musafir kan diterima Allah. So sape2 yg musafir kita sama2 berdoa yang semua kawan2 dan ahli keluarga kita semoga semuanya berjaya di dunia dan di akhirat. Ameen.

Sekian, wasalam...

No comments:

Post a Comment