YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Thursday, October 21, 2010

Fish n chips

Salam....

hari ni aku berjaya hbskan 3 lectures.... 1 kebanggaan la bg aku...sbb setengah hari bleh hbs 3 lectures, kalu x 2 lecture je 1 hari suntuk. ari ni aku bc pasal neurological disorder, anxiety and depression...aku btul2 x suka chapter yg berkaitan ngan otak ni....macam2 nm ada....kalau orng melayu ni, semua penyakit yg cam ni dipanggil gila, x pun kena buatan orng. aku pun bru tahu meroyan tu dipanggil postpartum depression. ada ubat rupanya, so x yah la jumpa bidan lps ni. kalu kat kg aku ni mesti nak pelepas segala bagai....aku pun x paham....
lps aku study td tiba2 rasa lapar, so aku kuar g nak mkn fish n chips. tiba2 je ngidam....aku nak g mkn kat fish bar (kontroversi btul nm dia) skali kedai yg aku nak g tutup da...so aku ingt nak buat sendri je la fish n chips sbb nak mkn sangatkan...tiba2 time aku nak g shopping bhn2 nak buat fish n chips, tringt plak kat 1 kedai lg yg ada fish n chips iaitu 'Dom'. sebenarnya bnyk je kedai mkn, tp nak cri yg halal susah ckit la, sbb slalunya fish dia perap guna beer so jd x halal la walaupun ikan halal dimakn...so aku ambk keputusan nak g mkn je kat Dom. bila perg sana jumpa plak sorng orng melayu ni, tp dia singaporean. kat cni aku kenal semua la melayu kat hobart x kira la dr malaysia, indonesia @ singapore sbb x ramai melayu kat Hobart ni....nsb baik dia tengah kerja, aku x de mood nak berborak sangt time tu, lagi2 dia tu laki... (bkn sbb anti-lelaki, tp sbb x der idea nak ckp ngan orng laki yg aku x brapa kenal). mahal jgk la fish n chips kat Dom ni. 1 set dlm AUD 14.95....kalu kat fish bar AUD 8.95 je...x der la beza sangt pun menu dia, cuma kat Dom ada salad je...tp aku lg suka yg kat fish bar sbb tartare sos dia lg sedp....time tunggu mkan tu aku call mak aku tanya pasal adik aku yg kena pukul. x sangka btul student kat malysia ni ganas2 rupanya. adik aku smpai ke 7 jahitan kat kepala. tp aku x thu plak psl apa yg diaorng gaduhkan...brita ni adik aku yg kat france yg bgthu. walaupun kitaorng duk kat 3 benua yg berlainan tp disebabkan internet rasa x mcm duk jauh pun. tu la kadang2 mak aku x nak ckp ngan aku bila aku call. nak buat cam ne dah ari2 aku call sampai mak pun dah boring dengr suara aku. dah x rindu dah walaupun duk jauh...panjang plak aku membebel...dah x sabar nak blk malysia...ada 24 hari lg. yeah!!!! dah x lama dah....

Sekian.....

No comments:

Post a Comment