YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Tuesday, October 19, 2010

Swotvac

Bismillahirrahmanirrahim....

Tak ada apa2 nak update pun.... skarang ni musim nak exam kat Tasmania, so semua orng mesti duk bertungkus lumus study siang dan malam. So daku nak ucapkan ''All the best in the exam" utk semua yg ada exam x kira di mana jua anda berada..... Aku bnyk gila nak kena study, x tahu la sempat habis ke x. Dah la ada 7 exam, yg paling bnyk kat UTAS kot. (tu la ambk pharmacy lg...) My first exam start on 25 Oct (practical pharmaceutical science), 27 Oct (oral therepautic), 1 Nov (clinical pharmacokinetics), 3 Nov (clinical pharmacy residency), 6 Nov (therapeutic), 8 nov ( pharmaceutical science and practice) and 9 Nov (chemotherapy and infection). aku tahu kat malaysia or other countries, maybe 7 exam x bnyk la, tp kat australia sangt la bnyk ok..... orang lain ada 3-4 exam je average.... budak2 pharmacy je slalu lebih.... patut la kat cni bila cakap ambk course pharmacy mesti diaorang akan ckp " you must be very clever" dan aku akan reply "erm... not really". ni bukan nak berlagak pandai ke apa, cuma nak meluahkan rasa tension kena blajr pharmacy.....aku pun x tahu la plak pharmacy susah n boring cam gini....tp aku dah pilih so go on je la. maybe this is the best for me yg Allah dah tetapkan.. mcm firmanNya dlm surah Al-baqarah:

"Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui" (2;216)

Ni la ayat yg jd pendorong aku nak truskan belajar pharmacy.... mana la tahu lps ni aku mampu nak hasilkan ubat utk malaysia. dah x yah nak harapkan US, England or Australia hasilkan ubat utk kita...kita doakan sama2 ye....

Tu je la yg aku nak update, x sabar rasanya nak blk malaysia awl bulan Nov ni....ok lah, aku nak smbung study pasal epilepsy atau dlm bahasa melayunya sawan (x tahu la sawan babi ke apa). kalau aku rajin aku update lg.....

Sekian

p/s: ni gambr last year sbb tu gambar sedang bc antidepressant drug

No comments:

Post a Comment