YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Thursday, October 28, 2010

Menghitung Hari

Salam....

Tajuk post hari ni dah macam tajuk lagu Kris Dayanti da....hehehe...x sabar nak balik rasanya nak blk Malaysia.... kalau dlu, duk kat SMS Tg Muhammad Faris Petra (sekolah menengah aku la) aku akan blk bila dpt keluar dr pintu pagar skolah tu...pantang dapat kluar, mesti aku blk, x kira la aku kluar skolah sbb apa. kluar sbb tournament ke, ada majlis kat luar ke, kalu dpt outing lg la....memang confirm blk. kalau x blk tu mesti jd sejarah la...time ni mesti ayah or mak aku yg dtng ambk kat depan pintu pagar skolah or tempat2 yg aku kena pergi bila kuar skolah....rindunya kat ayah n mak!!!!

Lps hbs SPM, aku dpt tawaran masuk INTEC buat foundation nak g Australia. bila duk INTEC x sabar jgk nak blk. time duk cni, cuti panjang je la aku balik sbb jauh jgk nak ulang alik dr Shah Alam ke Kota Bharu. Time duk kat cni kena blik sendri la. Ayah n mak hntar time first masuk INTEC je n dtng ambk time dah hbs kat INTEC. ok la sbb ayah n mak ada jgk hnatr n ambk...bila duk berlainan negeri ni, mesti pikir pasl nak bli tiket plak. x kisah la tiket bus or flight. sebulan nak cuti mesti dah bli tiket...bila dah sampai kelantan ayah mesti dtng ambk kat bus station or airport. ayah jgk yg dtng ambk....thank ayah, you are a great father in life....sedihnya, air mata dah nak start kuar ni...

Then, dpt plak blajar kat Australia....so skarng memang ayah n mak dah x hantr n mungkin jgk x dtng ambk. bila duk lain2 negara, blk pun setahun skali je. tiket nak blk Malaysia plak, kena book setahun seblum cuti. tp bila dah sampai kat airport KB, ayah n mak still datang ambik. lbh kurng macam duk kat Faris Petra n INTEC jgk la, walaupun jarak yg berbeza...

Pengajarannya, bila masa berlalu keadaan jugak berubah. kita pun x dapat nak undur masa yg dah berlalu so jadikan semua perkara yg dah berlaku sebagai kenangan indah walaupun perkara tu pahit time ia berlaku....

So skarang benda yg x ubah2 dr dlu sampai sekarang bagi aku adalah menghitung hari nak balik rumah kat Wakaf Che Yeh....aku ada 17 hari lg nak blk Malaysia....Yeah!!!!!

Sekian.....

No comments:

Post a Comment