YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Thursday, January 6, 2011

Selamat Tahun Baru!!!!

Salam....

Lama rasanya dah x update blog ni sebab busy memanjang duk kat rumah. Macam2 nak buat, almaklumla x lama kat Malaysia. Untuk first entry pada tahun baru ni aku nak crita pengalaman aku sambut tahun baru. Tahun lepas aku sambut tahun baru kat Hobart. Sambut tahun baru tahun lepas lebih kurang cam kat Malaysia jugak. Tak kisah la dimana tahun baru disambut di atas muka bumi ni skarang, mesti ada bunga api dan konsert. Tapi tahun ni aku sambut tahun baru kat tempat special ckit iaitu kat udara, memang x de konsert ar, bunga api pun aku x nampak. Maybe tinggi sangat flight aku terbang so bunga api pun x sampai. Sebenarnya aku dah pulang ke Australia pada 31 Dec 2010 dan sampai kat Australia 1 Jan 2011. Lama x perjalanan aku? Setahun tu....bertolak 2010 sampai 2011. hehehe..... Aku saje je bli tiket 31 Dec 2010 sebab aku nak rasa sambut tahun baru kat udara.... Skali aku x de apa2 perasaan pun sebab aku x tahu sambut tahun baru kat mana. Kalau aku naik MAS dia ada tunjuk map kita ada kat mn, tp kali ni aku naik AirAsiaX (sebab nak save bajet) je so x de la map. Apa2 pun naik AirAsiaX ni pun best jugak sebab aku tido je dalam flight. Lagipun line aku dapat pramugari yg cantik dan seksi lg yg duk layan kitaorng. Nasib baik AirAsia, kalau MAS mesti aku slalu duk tekan loceng (loceng ke orng panggil, lantak la janji benda yg ditekan nak panggil cabin crew) panggil pramugari tu mintak air dan makanan. Aku suka la tengok orang cantik, tp nasib baik aku x suka sangat orng yg hensem, kan x pasal2 tambah dosa aku. Kalau baca ni kan orang ingat aku ni minat sama jenis, sebenarnya aku ni masih straight. Aku x minat kat orang hensem sebab aku x suka persaingan, lagipun aku sedar diri. Siapalah aku? (baca cam lagu Amy Mastura nyanyi). Panjang plak aku melalut kelain..... Sambung balik crita naik kapal terbang. Kalau aku nak balik Australia mesti aku tido je dalam flight sebab x excited nak balik belajar. Tp kalau aku balik Malaysia aku banyak jaga dari tido. Tengok movie la, buat sodoku la, lepas tu aku bleh lagi g ronda2 dalam flight, punya la excited nak balik malaysia. Apa2 pun aku nak wish thanks to AirAsiaX crew sebab dah bawa aku balik Australia dgn selamat. Layanan semua crew pun bagus. I give u all 4 stars. Lagi satu mintak ngan captain sebab dia x collect lg 1 star. dah macam main game plak kena collect bintang.

Perkhidmatan yg memuaskan, kalau aku nak save bajet, kita jumpa lg. tp kalau ada orng sponsor aku, kita memang x jumpa ar (gaya belagak betul).
Semoga Allah memurahkan rezeki aku nak naik kapal terbang lg, x kira la naik airline mana asalkan aku dapat travel lg. hehehe.....


Akhir skali aku nak ucapkan selamat tahun baru kepada semua, semoga pada tahun ini kita akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya dalam semua perkara. Ameen.....



Sekian....

1 comment: