YESTERDAY IS TODAY'S MEMORY....TOMORROW IS TODAY'S DREAM

Thursday, February 17, 2011

Dah 3 Tahun Dah

Salam...

Ari ni sedar x sedar dah genap 3 tahun aku berada di bumi Australia. Kalau fikirkan yg dah lepas memang rasa kejap je 3 tahun, tapi aku masih ada 2 tahun untuk mengembara di bumi Tasmanian Devil ni. Asalnya 4 tahun je, tp skarang dah kena tambah lagi 1 setahun sebab aku sangkut 2 paper last year. Rasa lambat betul nak tunggu lagi 2 tahun untuk balik ke Malaysia for good. Mungkin ada hikmahnya aku kena tambah 1 tahun lagi. Mak aku pun ada cakap yg bila dah balik Malaysia, dah x tahu bila nak kembali ke Australia lagi2 ke Tasmania, pulau tempat aku balajar ni. So apa2 pun bersyukurlah dengan rezeki yg dikurniakan Allah sebabnya kesenangan dan kesusahan adalah ujian dari Allah. Bagi aku kesusahan membuatkan aku lagi dekat dengan Allah. Ujian kesenangan memang lagi mencabar sebabnya kesenangan menyebabkan manusia lagi jauh dari Penciptanya. Aku ingat hari ni nak crita pasal apa yg aku dah lalui selama 3 tahun di Tasmania ni, tp hari ni aku sangat busy menguruskan rumah sebabnya ada renovation kat rumah aku dalam dua tiga hari ni. Kalau aku ada masa, aku crita pengalaman aku di sini. Sampai kita berjumpa lagi....

Sekian...

1 comment:

  1. gud luck nanti..moga sabar-sabarlah seau..dah tak lama dah tu..2 thn jer lagiii...

    ReplyDelete